19. 2. 2015

"Tak kdy zas?" zeptal se.
"Středa, čtvrtek?"
"Středa, čtvrtek... to by šlo..."

Středa dneska.
Už to poznám od předchozího večera, že se druhý den neozve. Ani písmenkem.

Po práci na sjezdovku, vyjezdit se ze všeho ode všeho a ode všech, na jinou sjezdovku než s ním, neriskovat setkání, nepřemýšlet o ničem.

Už to umím.
Už to jde.
Muži v mém životě jako školitelé nezávislosti na nich.
Osobní kondiční trenéři hroší kůže. 
Moje kůže posiluje víc než svaly. Tak tvrdá bude zanedlouho...

Asi ne.

Ale je fajn horká voda po studeným větru na sjezdovce.
Je fajn si to dělat, krok před usnutím v té vodě. 

V domě z padesátejch, kde skrze strop svého pokoje slyším, když soused o jedno výš navečer smrká do kapesníku. 
Jestlipak ví, že ho slyším.
Jestlipak slyší, když si prdnu.

Jestlipak slyší, když si to dělám ve vaně.

Nevydržím být zticha, není-li jiný důvod než bytovka.

S tváří téměř celou ponořenou pod hladinu nechávám k sobě vodou plynout zvuky shora.

Jednou mě možná pan upjatě arogantní soused shora potká na schodech a svým odměřeným tónem řekne: "Nebydlíte tady zas tak dlouho a chápu, že jste asi byla zvyklá na jinou sílu zdí, ale na druhou stranu tady bydlíte už dost dlouho na to, abyste si uvědomila, že v některých věcech je potřeba se při společném soužití poněkud umírnit, my opravdu nemáme potřebu slyšet z vaší koupelny úplně všechno..." - A já bych se na něj jen tak podívala, protože ač nebydlím v tom domě zas tak dlouho, bydlím v něm už dost dlouho na to, abych si uvědomila, že pan soused, ač bigotní katolík, je pořád jen chlap. A řekla bych: "Víte, když můj bývalý manžel zjistil, jak jsem našla sama sebe se sexem, začal tak strašně žárlit, že už jsem mu nedokázala vysvětlit, že mi nejde o to vyspat se s každým chlapem, co o mě bude stát. Možná by se dneska divil, jak dlouho vydržím nespat s nikým. Ale to, co dělám v koupelně, budu dělat dál a je mi jedno, za jakou sílou zdí, protože jen tohle mi pomáhá nebrečet večer co večer z toho, že kolem jsou jen pitomci, ženáči a sukničkáři..."

Jenže pan soused shora, bigotní katolík, to nikdy neřekne.
I právě proto, že je pořád hlavně chlap.

Třeba poslouchá. Někdy.

Příště si to budu představovat.

1 komentář:

  1. Poslouchá a dělá si to. A myslí na to, jak si tě bez řečí a kompromisů bere rovnou na těch schodech.

    OdpovědětVymazat